La prima impresie, poate fi nepotrivit să compari o bucșă de suspensie - fiecare piesă individuală are o lățime mai mică de 13 centimetri - cu o pereche de bețișoare. Cu toate acestea, există mai multe puncte comune între cele două decât îți poți da seama. După cum a explicat Yasuyoshi Mushitani de la Mazda, bucșele de suspensie sunt mult mai importante decât ceea ce lasă să se vadă.
Pe masă sunt așezate cinci perechi de bețișoare, de la cea percepută ca fiind cea mai slabă calitativ la cea mai bună. Primul set provine dintr-un set de cutii Bento, iar următorul dintr-un magazin. Al treilea și al patrulea set provin de la restaurante de lux, iar al cincilea, în mod remarcabil, este o pereche de bețișoare de bambus făcute la comandă, care au fost modificate și modelate de un anumit utilizator - Shunji Tanaka, designerul modelului original Mazda MX-5. Realizate din bambus, Tanaka a avut nevoie de aproximativ 40 de ani pentru a găsi designul potrivit; și sunt aranjate astfel pentru ca Yasuyoshi Mushitani, inginer-șef principal, din cadrul Departamentului de dinamică a șasiurilor de la Mazda, să poată descrie importanța bucșei de suspensie: o piesă care încape în palmă, dar esențială, care se găsește în sistemul de suspensie al oricărui vehicul și care pare să semene prea puțin cu o pereche de bețișoare.

Pentru a găsi echilibrul potrivit între mașină și șofer, bucșa de suspensie poate fi reglată în trepte de 0,1 mm
Cu toate acestea, bețișoarele sunt reprezentarea ideală a modului în care poate fi folosită atingerea receptivă, chiar și la cel mai mic nivel, în timpul condusului, spunea Mushitani. Subțiri, conice și ușoare, permit utilizatorului să afle instantaneu cât să strângă alimentele, acesta putând primi instantaneu informații despre alimentele pe care le ating bețișoarele. Chiar și materialul folosit la fabricarea bețișoarelor, cum ar fi bambusul, poate schimba gustul mâncării și modul în care este perceput alimentul în ansamblu. Se spune că bețișoarele ar trebui, de asemenea, să acționeze ca o prelungire a atingerii umane, mai degrabă decât ca un simplu dispozitiv pentru a mânca. Mushitani crede că aceste asemănări se aliniază cu filosofia Mazda în ceea ce privește bucșele de suspensie și care, de asemenea, ajută șoferul să se simtă mai confortabil, în control și „în uniune” cu vehiculul, fie că abordează drumuri sinuoase, trasee accidentate sau viraje strânse.
Pentru cei care nu știu, bucșa este o piesă mică de amortizare a sistemului general de suspensie, care este proiectată special pentru a absorbi denivelările drumului, pentru a reduce zgomotul de sub mașină și pentru a controla mișcarea șasiului vehiculului în timpul deplasării, în special în viraje. Aceste elemente, ar fi corect să spunem, sunt la fel de importante ca oricare dintre elementele exterioarele Mazda care atrag atenția. Faptul că fiecare bucșă joacă un rol atât de mare cu o prezență mică este încă o minune a ingineriei.

Fiecare piesă mică a bucșei de suspensie, cu câteva exemple ilustrate, este vitală pentru reducerea zgomotului, controlul mișcării și virarea în condiții de siguranță. (Imagine în scopuri ilustrative)
Pentru asta, trebuie să-i mulțumim lui Mushitani. Viziunea sa pentru sistemul de bucșe de suspensie Mazda s-a conturat la scurt timp după ce s-a alăturat companiei Mazda, în 1988, iar modelul emblematic Mazda MX-5 a fost lansat un an mai târziu, în 1989. În mod surprinzător, nu debutul modelului Mazda MX-5 a fost cel care a aprins imaginația lui Mushitani atunci când s-a alăturat Departamentului de dinamică a șasiurilor în 1997. În schimb, a fost desemnat să lucreze la Mazda Titan Dash - un camion comercial care a ieșit de pe linia de producție în 2000. A făcut rapid câteva ajustări la Titan Dash, în special la bucșa de suspensie, pentru a schimba duritatea tipică a unui vehicul comercial într-o călătorie mai lină și mai confortabilă. „Am schimbat structura unei singure bucșe și am obținut o mare îmbunătățire, nu doar în ceea ce privește vibrațiile, ci și în ceea ce privește mișcarea vehiculului”, a explicat acesta. „Este o piesă foarte mică, dar are un impact mare asupra condusului.”
În ultimele trei decenii, creația lui Mushitani a fost transmisă celor din jurul său și a fost dezvoltată în continuare, dovedind că bucșele de suspensie au un impact semnificativ asupra experienței de condus, chiar și atunci când sunt modificate și reglate cu diferențe de 0,1 mm. Este vorba despre îmbunătățirea confortului șoferului, precum și de rolul suplimentar de a comunica cu șoferul, în timp ce „contribuie la siguranță”, a spus Mushitani. Deși există abordări pentru a opri vibrațiile și reacțiile să ajungă la șofer, abordarea Mazda în ceea ce privește bucșele, a explicat acesta, este concepută pentru a „comunica” și pentru a transmite condițiile suprafeței drumului, astfel încât să se poată lua decizii mai sigure în timpul mersului. În schimb, acest feedback nu trebuie să provoace niciun disconfort pentru ocupanții vehiculului, iar abordarea Mazda în ceea ce privește bucșele a atins punctul optim între informativ și neinvaziv. Confortabil și sigur, acesta oferă o adevărată experiență Jinba Ittai între mașină și șofer.
„Trebuie să determinăm geometria și configurația în bucșă, așa că depindem de simțul uman. Când vine vorba de bucșe, totul ține de intuiție și de a simplifica lucrurile.”

Ceea ce este mai surprinzător este faptul că procesul de fabricare a bucșei nu se rezumă la prelucrarea mecanică a pieselor. În schimb, atingerea umană, așa cum descrie Mushitani, rămâne esențială pentru a se asigura că măsurătorile și unghiurile corecte sunt folosite în fiecare prototip de bucșă înainte de fabricare. „Trebuie să determinăm geometria și configurația în bucșă, așa că depindem de simțul uman”, a spus Mushitani. Când vine vorba de bucșe, totul ține de intuiție și de a simplifica lucrurile.
Mazda continuă să promoveze conexiunea și comunicarea între mașină și șofer. Când vine vorba de bucșe, este o relație reciproc avantajoasă între vehicul și șoferul său. Vehiculul, prin intermediul suspensiei, manevrabilității și dinamicii, comunică cu șoferul, iar acesta poate adapta și poate păstra controlul. „Vehiculul nu ar trebui să devină prea avansat”, încheie Mushitani. „Pentru că, dacă performanțele vehiculului sunt prea bune, șoferul se simte «condus» de vehicul, în schimb trebuie să opereze singur vehiculul. Acest lucru duce la filosofia noastră Jinba Ittai.” Prioritizând siguranța și cu scopul de a oferi șoferului o experiență plăcută de condus, Mazda transmite etosul său cu ajutorul unei mici bucșe de suspensie.