DESIGN UMAN

În Hiroshima, experții în design Mazda sunt uniți în convingerea că munca lor trebuie să îmbogățească viața șoferilor din întreaga lume.

Identitatea de brand este un proces fluid, o entitate în continuă mișcare și evoluție, care necesită atât inovare, cât și, mai important, colaborare. Identitatea Mazda este un exemplu perfect în acest sens: de peste un secol, aceasta a evoluat și s-a reinventat constant, adaptând sigle, filozofii de design și valori de brand pentru a reflecta nevoile și dorințele în continuă schimbare ale fiecărei noi generații. Inevitabil, evoluția identității de brand este, în fond, o realitate pentru orice companie, mare sau mică, și nu este un atribut exclusiv Mazda. Există, totuși, o diferență esențială, un aspect pe care marca japoneză îl consideră mai important decât oricare altul: latura umană.

Acest lucru se datorează faptului că vehiculele Mazda sunt concepute pentru a stimula trupul și sufletul. Sunt fabricate de oameni, pentru oameni și sunt proiectate meticulos pentru a crea o legătură emoțională, nu doar pentru a vă duce la destinație (deși fac acest lucru admirabil). La sediul central Mazda din Hiroshima, mulți dintre designerii Mazda, fiecare cu experiență și talente diferite, lucrează împreună, zi de zi, pentru a pune emoția umană în centrul fiecărui model și al fiecărui punct de contact cu clienții, oriunde în lume.

02_Media_Promo_Drawn_to_design.jpg

03 new 50 50 drawn_to_design assets
„Ne punem mintea la contribuție și aducem tot ce avem mai bun.”

TAKAYA KAWASUMI

 

 

Takaya Kawasumi, Senior Creative Expert în cadrul Diviziei de Design Mazda, face parte din echipa responsabilă de inițiativele digitale ale companiei. Kawasumi se concentrează pe crearea de vizualizări - modele digitale tridimensionale ale viitoarelor vehicule Mazda, dintre care multe își încep viața ca modele din lut sculptate manual. Și-a început cariera la Mazda ca modelator de lut, iar chiar dacă astăzi activează în domeniul digital, rămâne profund atașat de această abordare umanistă a designului.

 

 

04_Media_Promo_Drawn_to_design.jpg

 

 

„Mazda a fost una dintre primele companii auto care a început digitalizarea unei părți din procesul de dezvoltare”, explică el. „Unii spun că modelarea în lut și schițarea sunt concepte mai emoționale, dar la fel este și modelarea digitală... espectând spiritul creației manuale, vom continua să utilizăm tehnologia digitală pentru a ne extinde creativitatea și a colabora cu designerii și modelatorii în lut. Ne punem mintea la contribuție și dăm tot ce avem mai bun pentru a transforma în realitate viziunea noastră colectivă.”

Unul dintre avantajele esențiale ale tehnologiei digitale față de metodele tradiționale este precizia cu care designerii pot perfecționa designul unei mașini în mediul virtual. Acest proces permite ajustări care țin cont de reglementările stricte de siguranță sau de cerințele legale specifice unor piețe precum Europa sau America – și toate acestea încă dinainte ca producția să înceapă.

 

 

05_Media_Promo_Drawn_to_design.jpg

 

 

„Posibilitatea de a crea modele în conformitate cu reglementările locale este un avantaj enorm al tehnologiei digitale. Deoarece putem da viață mașinii în format digital, putem să o plasăm într-un context real, cum ar fi o stradă din Europa sau o autostradă din America, și să vedem dinainte cum va arăta mașina în lumea reală”, explică Kawasumi. „Acest lucru ne permite să îmbunătățim și mai mult designul.”

 

 

06_Media_Promo_Drawn_to_design.jpg

 

 

Kawasumi observă că beneficiile tehnologiei digitale depășesc procesul de dezvoltare a vehiculelor, în special când vine vorba de îmbunătățirea experienței clienților. „La fel ca lumea digitală captivantă pe care am creat-o pentru conceptul Mazda Iconic SP la Japan Mobility Show, tehnologia digitală poate oferi clienților experiențe nemaivăzute, care sunt atât emoționante, cât și fenomenale”, zâmbește el. „Este foarte interesant.”

 

 

07_1 2_promo_drawn_to_design 1
07_1 2_promo_drawn_to_design 2

 

 

Adesea, rezultatele creative ale lui Kawasumi și ale echipei sale implică o colaborare strânsă cu Departamentul de Management al Stilului de Marcă, unde o echipă talentată supraveghează brandingul și stilul Mazda. În timp ce multe companii externalizează aceste activități către agenții terțe, Mazda se distinge prin faptul că se ocupă de toate acestea intern, în Hiroshima, iar echipele care lucrează în acest domeniu trebuie să fie cât mai sincronizate posibil. Rezultatele vorbesc de la sine.

 

 

08 new 50 50 drawn_to_design
„Punem precizia și căldura pe primul plan.”

TAKAHIRO MATSUI

 

„Cred că suntem destul de unici prin faptul că facem parte din Divizia de Design”, spune Takahiro Matsui, Senior Creative Expert în cadrul Departamentului de Management al Stilului de Marcă Mazda, care recunoaște că acest lucru este rar întâlnit în industria auto. „Aici, toate modelele Mazda sunt proiectate de la zero, iar noi avem sarcina de a planifica și executa totul, de la elementele vizuale până la designul grafic și spațial.”

 

 

 

 

Matsui și echipa sa sunt specialiști în construirea universului mărcii în jurul produsului Mazda, ocupându-se de toate aspectele, de la designul spațial până la grafica complexă. „Filozofia de design supremă a Mazda este de a da viață fiecărui vehicul pe care îl creăm. Toate mașinile sunt realizate cu meticulozitate de mâinile designerilor și inginerilor noștri Takumi, astfel încât să aibă suflet și inimă, la fel ca noi”, continuă Matsui.

„Același etos curge prin venele departamentului nostru; punem pe primul plan precizia și căldura resimțite la atingerea unui obiect creat de mâini omenești.” Formată în 2016, echipa acoperă un domeniu de responsabilitate vast, acoperind numeroase puncte de contact cu clienții, precum fotografiile și materialele video ale produselor.

 

 

10_Media_Promo_Drawn_to_design.jpg

11_1 2_promo_drawn_to_design 1
11_1 2_promo_drawn_to_design 2

 

 

La sediul central Mazda din Hiroshima, Departamentul de Management al Stilului de Marcă este format din experți în crearea valorilor de marcă pentru fiecare model Mazda.


Valorile mărcii Mazda sunt mai degrabă emoționale decât fizice și sunt create special pentru a se conecta cu sentimentele oamenilor. O sarcină mai ușor de spus decât de făcut, însă, deoarece nu există o formulă sau o linie de cod pentru a încorpora mesajul unei mărci într-un mod care să garanteze că va rezona. Cheia succesului, explică Matsui, constă atât în reglarea atentă a elementelor de design, cât și în cultivarea unui sentiment de colaborare. „Petrecem mult timp punând în cuvinte valorile mărcii noastre și examinând modul în care le putem exprima în creațiile noastre”, spune Matsui. „Când proiectez, am mereu în minte ce fel de emoții vor simți cei care privesc sau cei care experimentează.”

În ciuda responsabilității importante care îi revine în calitate de expert în design al mărcii Mazda, Matsui consideră că mai este încă un drum lung de parcurs. „În cele din urmă, ne dorim ca toată lumea să îndrăgească nu doar designul, ci și viziunea Mazda asupra lumii în ansamblu”, spune el. „Datorită rețelelor de socializare, putem vedea ce așteaptă clienții noștri de la noi și, desigur, luăm în serios feedbackul lor”, spune el. „În același timp, ne străduim să depășim aceste așteptări și să creăm o lume a mărcii care să inspire și din care toată lumea să își dorească să facă parte.”

 

 

Explorează gama

Artă pură

Explorează gama