Armonie umană în mișcare

Filozofia de inginerie ActivSync de la Mazda pune starea ta de bine mai presus de orice altceva.

Iată aici o curiozitate. Inginerii Mazda petrec la fel de mult timp gândindu-se la modul în care funcționează corpul uman pe cât petrec creând componente tehnologice revoluționare. Ei se gândesc la postura noastră, la echilibrul nostru și chiar la modul în care respirăm. De ce? Pentru că au o viziune: să construiască mașini care să-ți îmbunătățească, nu să-ți deterioreze sănătatea.

Bineînțeles, acest accent pus pe armonia mișcării prin respirație și postură nu este o invenție Mazda. Corpul uman a fost analizat din cele mai vechi timpuri, iar astăzi există discipline precum artele marțiale și baletul dedicate perfecționării modului în care ne mișcăm, atât în mod conștient, cât și inconștient.

1

Pentru maestrul de aikido Hiroaki Kobayashi, postura corectă înseamnă eliberarea întregului nostru potențial.

Pentru maestrul de aikido Hiroaki Kobayashi, care conduce organizația Aikido Kobayashi Dojo, postura corectă are ca scop eliberarea întregului nostru potențial. „De exemplu, acum ne folosim rareori coastele superioare, dar strămoșii noștri din perioada Edo le foloseau bine” spune el. „Mișcările de aikido pe care le-au inventat ei ne cer să ne folosim coastele în mod flexibil pentru a obține postura corectă și pentru a ne mișca trupul din abdomen, astfel încât mișcările noastre să devină naturale și fluide. Dacă vă proiectați în mod conștient mișcările pornind din abdomen atunci când gătiți sau faceți curățenie, acest lucru vă ajută cu durerile de umeri sau de șolduri.”

07 50 50 on the rhine left

O respirație corectă - un lucru pe care cu toții îl considerăm firesc și de la sine înțeles - este, de asemenea, esențială pentru starea noastră de bine.

O respirație corectă - un lucru pe care cu toții îl considerăm firesc și de la sine înțeles - este, de asemenea, esențială pentru starea noastră de bine. „Unii dintre elevii mei se opresc din respirație pentru a se echilibra sau pentru a se roti rapid”, spune Hanako Kitazawa, fostă solistă a Baletului Municipal din Tokyo, care acum conduce Școala de Balet Municipal din Sydney. „Dar acest lucru reduce cantitatea de oxigen care pătrunde în fluxul sanguin, ceea ce îți întărește mușchii și te împiedică să te miști fără probleme.” Dacă o faci bine, adaugă Kitazawa, începi să te conectezi inconștient cu lumea din jurul tău; corpul absoarbe sunetul orchestrei și devine un instrument muzical care evoluează pe scenă.

Acum, trebuie să recunoaștem că inginerii Mazda nu practică aikido sau balet în atelierele lor, dar să nu credeți nicio clipă că inovația centrată pe factorul uman nu are loc la sediul lor din Hiroshima. Un exemplu perfect în acest sens este testul recent al branțului lor pentru încălțăminte. Pornind de la ipoteza că excelența în sport este atinsă atunci când sportivii demonstrează o postură și o respirație perfecte aproape fără să se gândească la asta, Mazda a cerut unui număr de 100 de muncitori de la uzină să poarte branțuri avansate - concepute pentru a ajuta la stabilitatea și mobilitatea picioarelor și a pelvisului - în interiorul pantofilor în timp ce efectuează muncă fizică. Teoria este că postura corectă este cheia unei sănătăți optime. Care este rezultatul? 70% au afirmat că au resimțit mai puțină oboseală și dureri de spate datorită reducerii efortului asupra picioarelor și spatelui. „Mazda se concentrează pe ce fac oamenii în mod inconștient”, explică Yasuyoshi Mushitani, inginer principal senior la Departamentul de dezvoltare a dinamicii șasiului de la Mazda. „[...] construim mașini în timp ce lucrăm la o mai bună înțelegere a acestui lucru.”

Cei de la Mazda sunt hotărâți să „realizeze un echilibru între corpul și mintea umană la volan.”

Acest lucru ne readuce la ideea de a crea vehicule în care, cu cât conduci mai mult, cu atât devii mai sănătos. De exemplu, Mazda a lucrat din greu la crearea unei poziții optime de condus care vizează activitatea musculară a trunchiului, care la rândul său lucrează în tandem cu creierul pentru a menține corpul echilibrat atunci când accelerați, încetiniți sau virați în curbe. Faci acest lucru în mod inconștient și fără să te gândești, în același mod în care postura corectă duce la o respirație mai bună: aplecarea pune presiune pe diafragmă, ceea ce poate duce la o respirație superficială și, în cele din urmă, la oboseală. Acestea sunt lucruri la care pur și simplu nu ne gândim atunci când conducem, dar sunt lucruri pe care Mazda este hotărâtă să le perfecționeze în încercarea de a „realiza un echilibru între corpul și mintea umană la volan”, explică Masaki Chiba, director general de cercetare la divizia de dezvoltare a sistemului de control integrat de la Mazda.

4

Yasuyoshi Mushitani, inginer principal senior la Departamentul de dezvoltare a dinamicii șasiului de la Mazda (stânga) este pasionat de îmbunătățirea experienței de condus. Masaki Chiba, director general de cercetare la Divizia de dezvoltare a sistemului de control integrat Mazda (dreapta) a fost o figură proeminentă în dezvoltarea ActivSync.

5

Încurajarea oamenilor și prioritizarea sănătății reprezintă o abordare pe care Mazda o numește „ActivSync” (pentru a activa mintea, corpul și spiritul și pentru a se sincroniza cu oamenii). Concentrarea asupra stării de bine emoționale, mentale și fizice printr-o multitudine de puncte de contact (direcția, frânarea, accelerarea și poziția de ședere, de exemplu) este o dovadă a abordării inginerești centrate pe factorul uman, dar ActivSync este mai mult decât atât.

Tehnologia Mazda din habitaclu este concepută pentru a stârni entuziasmul prin stimularea emoțiilor prin intermediul unor experiențe subtile de implicare senzorială. Mai puțină tensiune fizică și mentală revigorează starea de bine, iar caracteristicile de siguranță mai bune insuflă încredere în experiența generală de condus. Scopul este de a transforma corvoada de a conduce în bucuria de a conduce. Este o adevărată armonie în mișcare.

Preocuparea de a te pune pe primul loc

Află mai multe