În ciuda cererii uriașe care impune companiilor să treacă la metode mai sustenabile de energie, producătorii de automobile încă se mai confruntă cu numeroase provocări atunci când vine vorba de trecerea la un viitor mai verde și mai electric. Deseori, aspectele mai dificile precum infrastructurile regionale, emisiile fabricilor care alimentează rețelele de electricitate și materiile prime fiabile pot pune probleme chiar și celui mai bine intenționat și ecologic producător de vehicule.

Pentru Mazda, obiectivul mai amplu de atingere a neutralității din punctul de vedere al amprentei de carbon pe durata de viață a fiecărui vehicul până în anul 2050 este dovada că marca se îndreaptă în direcția corectă și că ia în considerare aceste aspecte pentru un viitor semnificativ mai verde. Una dintre cele mai eficiente modalități pentru Mazda de a urmări atingerea acestor obiective este prin inovație la nivelul tehnologiilor sistemului de propulsie pentru toată gama sa de autovehicule, de la motoarele cu ardere internă la PHEV-uri și vehicule hibride până la vehicule complet electrice (VE).
În timp ce majoritatea producătorilor se concentrează, pur și simplu, pe gazele de eșapament pentru a reduce emisiile de CO2, Mazda a adoptat o abordare „de la extracția combustibilului la roată” care, pe lângă emisiile provenite direct de la vehicul, se preocupă și de emisiile provenite de la combustibil sau de la producția de electricitate în cazul VE. Acesta este un aspect esențial pentru a ajunge la o reducere reală a emisiilor de gaze cu efect de seră, deoarece infrastructura din fiecare țară este diferită și, în anumite regiuni, vehiculele electrice pot genera, de fapt, mai multe emisii de la extracția combustibilului la roată decât alternativele mai eficiente, pe bază de motor pe benzină sau motor diesel.
Cu alte cuvinte, nu există o soluție unică pentru toate cazurile. De aceea, abordarea cu soluții multiple Mazda ia în considerare fix acest aspect: găsirea de soluții inovatoare pentru nevoile clienților de la nivelul întregii game de vehicule și sisteme de propulsie.

Motor cu ardere internă
Motorul e-Skyactiv X este un motor revoluționar de la Mazda, care atinge un consum eficient de combustibil și performanță ecologică estimând consumul și producția de energie din timpul condusului.
Este primul de acest tip, utilizând tehnologie de combustie avansată pentru a atinge niveluri de performanță și de eficiență care erau imposibile anterior.
În esență, motorul combină cele mai bune caracteristici ale motoarelor pe benzină și diesel: începe cu o bujie ca un motor pe benzină și apoi folosește inducția forțată pentru a aprinde combustibilul din fiecare piston, ca un motor diesel.
Mazda a denumit această caracteristică Aprinderea prin compresie controlată cu scânteie (SPCCI) și este menită să genereze mai multă energie, folosind, în același timp, mai puțin combustibil și generând mai puține emisii - cu până la 30 % mai puține, de fapt - decât un motor pe benzină. De la deplasări urbane relaxate la aventuri îndepărtate, motorul e-Skyactiv X este pregătit și dornic de călătorie. Motorul SPCCI combină eficiența consumului de combustibil al unui motor diesel cu puterea și comportamentul în timpul condusului al unui motor pe benzină, devenind o opțiune polivalentă ideală.
Skyactiv-G și Skyactiv-G Turbo răspund la provocarea de a construi motoare eficiente din punctul de vedere al consumului de energie, cu ajutorul raporturilor ridicate de compresie: comprimând amestecurile aer-combustibil în cilindri pentru a atinge rapoarte mult mai ridicate decât motoarele convenționale, Mazda reușește să scoată mai multă energie din fiecare strop de combustibil.
Poziționat la celălalt capăt al spectrului compresiei, se găsește Skyactiv-D, motorul diesel Mazda curat și foarte eficient care are unul dintre cele mai scăzute raporturi de compresie pentru un motor diesel. Acest lucru permite combinarea mai bună a aerului și a combustibilului pentru un motor diesel care respectă cele mai stricte reglementări cu privire la gazele de eșapament din lume.
Pe pista de curse, Mazda continuă să experimenteze cu mașina-concept Zekken 55 Mazda2 Bio, alimentată 100 % cu biodiesel făcut din ulei de gătit folosit și grăsimi din microalge.

AUTOVEHICULE HIBRIDE ȘI PHEV
Sistemele de propulsie ale vehiculului electric hibrid (HEV) Mazda combină ingineria tradițională cu soluțiile inovatoare.
Sistemul Mazda M Hybrid, de exemplu, folosește un generator de dimensiuni reduse pentru a captura energia irosită de obicei la frânare. Cu ajutorul energiei respective, alte accesorii de interior, precum aerul condiționat, sistemul audio și tehnologia de sistem sunt alimentate de la bateria de 24 de volți, economisind combustibil în cadrul procesului.
Sistemul HEV duce lucrurile mai departe, permițând vehiculului să treacă de la modul complet electric la modul pe benzină fără a mai fi nevoie de conectare la rețea.
Însă, dacă preferați să conectați la priză, atunci noua Mazda CX-60 este prevăzută cu tehnologie de vehicul electric hibrid plug-in (PHEV). Are un motor pe benzină combinat cu un motor electric care vă permite să conduceți electric 63 de km, fiind ideal pentru deplasări mai scurte. Sistemul de propulsie PHEV reprezintă abordarea cu soluții multiple Mazda de a folosi soluția potrivită la momentul potrivit, îmbinând condusul pe distanțe lungi printr-o utilizare convențională a combustibilului sau trecând la condusul 100 % electric, dacă vă deplasați pe distanțe scurte.
Disponibil în prezent la Mazda2 în Europa și America de Nord în viitor, vehiculul electric hibrid este în prima linie a viitorului mai verde Mazda. De fapt, până în 2030, toate motoarele cu ardere internă Mazda vor beneficia de emisii reduse și de o eficiență mai ridicată, datorită sistemelor electrice hibride. Iată un smart tech adevărat.

AUTOVEHICULE ELECTRICE
MX-30 este doar o parte a angajamentului Mazda de a urma calea neutralității climatice.
Bateria ușoară de 35 kWh poate fi încărcată de la 20 % la 80 % rapid, în doar 36 de minute pe modul încărcare rapidă și poate acoperi ulterior 265 de km în oraș sau 200 de km pe drum deschis.
Bateria care alimentează motorul MX-30 are și o dimensiune rezonabilă. Acest lucru ajută autovehiculul să compenseze pentru emisiile create în timpul producției, pentru o experiență autentică Jinba Ittai, fără emisii.