Mazda Museum

În Hiroshima, faimosul Muzeu Mazda, renovat în mai 2022, este un favorit printre vizitatorii orașului. De-a lungul celor 10 zone, există o abundență de istorie auto care așteaptă doar să fie descoperită...

ÎN HIROSHIMA, FAIMOSUL MUZEU MAZDA, RENOVAT ÎN MAI 2022, ESTE O DESTINAȚIE FAVORITĂ PRINTRE VIZITATORII ORAȘULUI. DE-A LUNGUL CELOR 10 ZONE, EXISTĂ O ABUNDENȚĂ DE ISTORIE AUTO CARE AȘTEAPTĂ DOAR SĂ FIE DESCOPERITĂ...

Nu este un secret că Mazda este impregnată de un patrimoniu bogat japonez. Fondată în 1920 ca Toyo Cork Kogyo Co (redenumită Toyo Kogyo în 1927 și, în cele din urmă, Mazda în 1984), în urmă cu 102 ani, corporația auto din Hiroshima a cunoscut ani de inovație și succes continuu în întreaga lume, cu nenumărate modele emblematice de autovehicule. Ceea ce mulți nu știu, însă, este cât de adânci sunt rădăcinile Mazda.

Muzeul Mazda, situat în sediul Mazda din Hiroshima și cu acces gratuit pentru public, este locul ideal pentru a retrăi acest trecut eminent și vibrant. Cu peste 10 zone diferite, Muzeul Mazda surprinde peste 100 de ani din această istorie unică, de la tehnologii provocatoare și inovatoare la design premiat și inginerie de ultimă generație. În fiecare zonă, există o sinteză perfectă a spiritului de challenger Mazda, unde pot fi găsite numeroase atracții din domeniul auto…

ZONA 1

MICUL VEHICUL CU TREI ROȚI CARE A RECONSTRUIT HIROSHIMA

În Osaka, Japonia, Jujiro Matsuda a început călătoria Mazda, iar unul dintre cele mai vechi vehicule Mazda este, de asemenea, unul dintre cele mai remarcabile: un „camion” cu trei roți.

Trebuie să vezi: Type-TCS salută vizitatorii Muzeului Mazda și sintetizează perfect istoria eclectică a mărcii. Acesta a fost fabricat în întregime din piese produse pe plan intern și a fost cu 40% mai puternic decât predecesorul său, Type-DA, și putea transporta o încărcătură impresionantă de 400 kg. Mai târziu, în 1938, Mazda a lansat modelul Type-GA și a reluat producția la doar patru luni de la sfârșitul celui de-al doilea război mondial. În anul următor, 1946, a ajuns pe primul loc al pieței cu un volum de producție de 2.430 de unități. Acesta a fost repede poreclit „Green Panel” (Panoul verde), făcând aluzie la tabloul de bord verde, care simboliza pacea și siguranța. Modelul Type-GA a rămas în producție până în 1949. Astăzi, Muzeul Mazda expune modelul succesor, Type-GB, de asemenea în culoarea emblematică „Green Panel”.

230208_900_442_media_promo_museum_1

ZONELE 2-3

ZORII ROȘU SOUL CRYSTAL

La mijlocul secolului al XX-lea, Mazda și-a îndreptat atenția către autoturisme. De la hatchback-uri ușoare la sedanuri de lux, o gamă variată de vehicule a început să fie văzută în întreaga lume.

Trebuie să vezi: Autovehiculele Mazda istorice și cele mai ușor de recunoscut includ Cosmo Sport, Savanna și Cosmo AP (foto mai jos). Cosmo AP a fost unul dintre primele vehicule care au fost lansate în culoarea roșie, o raritate pentru vehiculele de la mijlocul secolului al XX-lea, deoarece vehiculele vârf de gamă erau de obicei fabricate standard în culori negre, albe sau argintii. Prin această abordare neconvențională, Mazda a creat o legătură unică cu culoarea, care este încă sinonimă cu marca și astăzi. Cosmo Sport, de asemenea, este oarecum o raritate, deoarece aproximativ 480 din aproximativ 1.200 de vehicule sunt încă funcționale în prezent.

230208_1800_851_full_width_promo_slider_museum_1

ZONA 4

PROTOTIPUL SPORT AL GRUPEI C CARE A CÂȘTIGAT LE MANS

Mazda și-a prezentat spiritul de competitor într-o serie de serii de curse globale, inclusiv Le Mans și IMSA. Porniți motoarele...

Trebuie să vezi: Unul dintre exponatele cele mai atrăgătoare este Mazda 787B (foto), care a zburat spre victorie în brutala cursă de 24 de ore de la Le Mans. Muzeul prezintă modelul 787B la boxe, unde vizitatorii pot vedea, de asemenea, suveniruri de la cele mai faimoase evenimente ale cursei de anduranță. În 1991, Johnny Herbert, Volker Weidler și Bertrand Gachot au condus echipa Mazdaspeed spre o victorie istorică.

230208_900_442_media_promo_museum_lemans

ZONELE 5 - 6

UNICUL MOTOR V12

Spiritul de challenger al Mazda continuă să fie pus în valoare în Zona 5-6, unde anii '80 au însemnat trecerea la ofensivă pe o piață competitivă.

Trebuie să vezi: Primul și singurul motor V12 Mazda poate fi văzut în Zona 5, care a avut o capacitate de 4000 cc și a fost dezvoltat la sfârșitul anilor 1980 până în 1992. Prin conectarea a două motoare V6, echipa de dezvoltare a dorit să construiască un motor pentru cea mai bună mașină din lume. Motorul V12 nu a fost pus niciodată pe piață, dar spiritul de concurent al Mazda a continuat să existe în designul său unic de motor, inclusiv un motor rotativ cu trei rotoare și un motor V6 cu ciclu Miller.

230208_900_442_media_promo_museum_engine

ZONA 7

SUV-UL CARE A OFERIT LUMII „KODO - SUFLETUL MIȘCĂRII”

Bun-venit la noua școală: Mazda CX-5, Mazda6 și Mazda MX-5 reprezintă noua eră Mazda, cu tehnologia Skyactiv care schimbă regulile jocului și designul unic Kodo.

Trebuie să vezi: SUV-ul Mazda CX-5, lansat în 2012, a fost primul vehicul care a prezentat noua temă de design Mazda, „Kodo - Sufletul Mișcării”. Se spune că silueta elegantă și sportivă a fost inspirată de un ghepard gata să se năpustească asupra prăzii sale, iar designul avangardist a fost egalat doar de tehnologia Skyactiv, care maximizează performanțele de condus și eficiența. Este un SUV crossover cu mult farmec.

ZONELE 8 - 9

MAȘINA ZDROBITĂ, DISTRUSĂ INTENȚIONAT

Odată cu vehiculele strălucitoare, vin și standarde de siguranță fără compromisuri. Se pot observa o serie de exponate uimitoare, precum și oportunitatea de a asista la fabricarea vehiculelor Mazda în timp real.

Trebuie să vezi: O Mazda CX-30 avariată în timpul testelor de siguranță de rutină (foto), reprezintă unul dintre cele mai ușor de recunoscut momente din Muzeul Mazda. În timp ce deteriorarea părții din față a vehiculului este extinsă, habitaclul și interiorul rămân bine protejate. În Zona 9, de asemenea, te poți plimba deasupra liniei de producție Mazda la fabrica din Ujina, care produce 1000 de mașini în fiecare zi. Fiecare vehicul are nevoie de aproximativ 15 ore de lucrări precise pentru a fi finalizat.

230208_900_442_media_promo_museum_zone8

ZONA 10

PRIVIND SPRE SECOLUL URMĂTOR

În toată Zona 10, nu uita să vezi strategia îndrăzneață și orientată spre viitor a Mazda și modelele unice Kodo, inclusiv o bicicletă, o canapea și o sculptură spectaculoasă Goshintai.

Trebuie să vezi: Exteriorul elegant și natura încântătoare a Mazda Vision Coupe și RX-VISION (foto) oferă nota finală perfectă pentru Muzeul Mazda din Zona 10. Fiecare dintre aceste mașini a fost adusă la viață folosind abilitățile combinate ale unui modelator de lut expert, care și-a folosit abilitățile pentru a transforma ideile în modele de dimensiuni reale, care mai târziu vor deveni vehicule conceptuale. În vecinătatea celor două concepte se află Mazda LM55 Vision Gran Turismo, care este un model în mărime naturală al mașinii disponibile în jocul de curse Gran Turismo. Vehiculul îmbină filosofia de design Kodo a Mazda cu un omagiu adus modelului câștigător de la Le Mans, Mazda 787B.